Wednesday, August 31, 2005

Kenapa kite mesti kerja? Kalau tak kerja tak boleh ker? Kite kerja sebab mak bapak suruh ker atau sebab kite nak duit untuk hidup? Tak kerja pun boleh dapat duit yang mana omputeh kata passive income. Kite tak payah kerja pun tapi duit masuk.. Kalau terhegeh2 kat ofis buat kerja sampai lewat malam pun, bukannya hari tu jugak kita dapat duit.. Hujung bulan baru masuk gaji.. Jadi kenapa mesti kerja teruk2. Sebenarnya kite tak payah kerja. Kite kene pikirkan something yang boleh generate income dan tak payah pun kerje. Dah ramai org berjaya cara nie.. duduk rumah lagi bagus.. tapi duit masuk..

Apa apa pun, kite kene bersyukur sebab kite ada kerja.. ada duit boleh hidup.. bile dah ada duit jgn lupa bayar zakat... rezeki biar 'bersih'..

Chow... aku sambung kerja balik.. banyak lagi tak settle...

9 comments:

Anonymous said...

Agreed brother. tengok macam aku sekarang ni, pukul 5 je dah blah hhehehe tak la macam duk site office dulu, kerja sampai malam, 7 hari seminggu. Tapi from that we have learnt a lot.

roslanae said...

aku seminit sebelum kol 5 ptg dah balik dah....hahahhahahha

Anonymous said...

bukan kaya... tapi kite kene berpikir sejenak... mungkin kite senang dgn makan gaji... tapi sampai bila... heheh...

Nik Hasmizie said...

weh macam mana nak jadikan blog aku ada display jam macam kau nih. aku nak letak macam jam TAG aku boleh tak? hehhehe

Anonymous said...

ko nak letak jam yer... heheh.. ko kene edit dekat dia punya html/template.. pegi dekat website jam tu.. copy dia punya source kod.. and paste dekat template ko..

roslanae said...

aku nyer siap ader bendera malaysia lagi hahahahhaha

fame said...

Aku suka blog ko ni...dari kecik lagi aku pikir kenapa kita mesti kejer? Duit brader, duit...its all about money... tapi kalu ko ada cara kita leh buat duit xpayah kejer kobagitau aku, aku nak join

Anonymous said...

tak keje tak de duit... tak de duit tak leh makan.... tapi keje pun duit cam tak de je..

Anonymous said...

alahai takyah keje pun aku ader duit r..mane datang duit?abang aku yang kasik..hahaha..mekasih bnyk2