Friday, May 15, 2009


Maps:
Antara kita mungkin ada yang tak mampu nak beli iPhone..Mungkin gak tak mampu nak beli GPS.. (GPS paling murah aku penah jumpe RM399). Tapi kalau ada mobile maps mungkin byk membantu kita nak cari arah.. sesetengah org sgt bengap bila bab2 mencari arah.. haha.. aku pun tak pandai sgt bab2 jalan nie.. maka aku biasanya buat research sebelum jenjalan.

Tapi sekarang ni dah ada google maps for mobile (beta version) utk malaysia. Aku baru je download utk henphone aku. Resolution and detail superb (sama seperti yang anda lihat di google maps).Untuk mendownload, sila taip yang berikut di browser henpon anda.

http://m.google.com.my/maps

TAPI, gunakan bile tedesak sahaja. Sebab maxis punya charge sangat mahal. 1sen/1kb. Kalau load map 'Pandan Perdana' mungkin dalam 120kb. Sendiri kira la. Maka utk selamat duit anda, search secara spesifik seperti key in 'JALAN PERDANA 5/7' dsb.
Selamat mencuba!!

1 comment:

andrei said...

setelah mengular dlm internet..
(aku tak der GPS) ..
akhirnyer aku jumper blog ko..

weiiii
saya amat merindui kamu...