Sunday, January 25, 2009


Siapa lagi terrer, anda atau tesco

Minggu lepas batteri jam aku mampos.. So aku pegi tesco sbb nak beli bateri dabel A. Ada byk choice bateri tesco nih.. tapi aku tak kisah sbb bateri jam je pun.. aku cam nak beli yang 8 bijik punya so aku pun amik la kat rak tu... tapi aku rasa aku lagi terer dari tesco.. meh kite kaji:

Bateri AA 4 bijik (sepeket) - RM1.49
Bateri AA 8 bijik (sepeket) - RM3.50

tapi hati aku cam tepikir, patutnye yg lapan bijik lagi murah.. tetiba aku rasa math aku lemah.. aku pun buat siti sifir kat henpon aku:

rm1.49 x 2 = rm2.98

maka aku pun amik 2 peket bateri yang ada 4 bijik kat dalamnyer..

MAKA - do the math bile beli barang tesco....

5 comments:

Anonymous said...

Aduh...sungguh sengal rasanya kepala otak aku nih.

Cam gini nye trick pon ada ke...

Anonymous said...

maka berhati2 lah.. do pass around..

mama ahza said...

awak x boikot TESCO ke? Didn't u know about TESCO owner? He's a JEW yg berwarganegara British. Xpe, maybe awk xdpt email pasal TESCO owner yg bernama JACK COHEN (that's HEBREW's name by the way..). Awk bole type nama JACK COHEN dlm wikipedia and read about this JEW dgn lebih mendalam. Nanti saye fwd kan kt awk ye..By the way, saye dh tau TESCO ni YAHUDI LAKNATULLAH sejak TESCO mula masuk Malaysia lagi, sbb mak ayah saye yg cakap. Depa berdua kan blaja kt UK, so depa dh tau psl ni sejak depa kt UK lagi i.e sebelum saya lahir. Sebab tu kami sekeluarga x pernah langsung shopping kt TESCO. Harap dpt sama2 berjihad menyelamatkan saudara Islam palestin kita. Ketahuilah, orang YAHUDI sgt bersatu padu n bantu membantu, semestinya TESCO juga menyumbang kpd ekonomi ISRAEL. Setiap sen yg kite spend kt company2 U.S (sekongkol ISRAEL TERBESAR) and YAHUDI menyumbang kepada setiap butir peluru yg melolosi tengkorak kepala baby2 and kanak2 yg x berdosa di bumi GAZA. Saye selalu rase terpanggil utk berjihad sbb naluri keibuan sy sgt tersentuh hingga menitis air mata krn selalu terbygkan kalau lah yg dibunuh kejam itu anak aku sendiri...

Sabda Rasulullah SAW :
المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يخذله ولا يسلمه
Orang muslim itu saudara bagi muslim yang lain. Dia tidak menzaliminya dan tidak meninggalkan (dengan tidak membantunya)

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Tidak beriman seseorang kamu sehinggalah dia mengasihi saudaranya seperti mana dia mengasihi dirinya sendiri.” (Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Memang diorang macam tu. Ingatan yang bagus untuk semua.
Terus boikot produk Yahudi. InsyaAllah, kami adalah sebahagian alternatif yang ada. lawat http://www.MaiSecawan.Com . InsyaAllah tiada penipuan di sini.

Anonymous said...

yes nazri.. teruskan boikot tesco.. aku hutang ko ni belum bayar lagi nih.. aku transfer pakai e-banking je lah yer...